Salami en rode kuiten

9 juni 2014 - Saint-Maurice-de-Gourdans, Frankrijk

Na een aantal krampaanvallen toch redelijk geslapen. Wat een prachtplek om wakker te worden, dat we op zo'n mooie plek stonden was ons gisteren niet opgevallen. Wat later vertrokken om eerst eten in te slaan zodat we de dag beter door komen dan gisteren. En waarachtig in het eerste dorp was een Marché open. De buit: 2 salami's, 2 zakken pinda's, 1 baquete, 1 blauwschimmelkaas, 2 blikken sardientjes en 2 flesjes sap. Als dat er niet voor gaat zorgen dat Eite fluitend de bergen opgaat dan weet ik het niet meer. Direct gevraagd aan de winkelbediende welke kant we op moesten om de route te vervolgen (rechts) maar dat vertrouwen kwam ons duur te staan. Bij de volgende rotonde, met kruis rechtsaf....  jawel, die vonden wij, blijkt dat de andere kant van het dorp ook een rotonde met kruis had. Eigenlijk hebben alle rotondes in Frankrijk een kruis. Rechtsomkeerd (met de hulp van een Amsterdams echtpaar die ook op de fiets door Frankrijk toerde). Na 15 kilometer terugfietsen hebben we even netjes gegroet naar de winkelbediende. Toen weer 'back on track'. Zoals jullie gisteren hebben gelezen wilden we vandaag  rustig aan doen. Het tempo was rustig genoeg, maar wij kwamen niet in het ritme. Een temperatuur van 40 graden blijkt toch teveel gevraagd voor een kantoorklerk. Mijn kuiten waren al snel flink verbrand, de rest van de weg met zonwerende armstukken om mijn benen gefietst - je moet wat... Na 55 kilometer de 'dichtsbijzijnde' camping opgezocht, deze bleek op 25 kilometer te liggen, dus doorgetrapt met in de hoop dat we een eettentje troffen om even bij te laden, maar tussen 12:00 en 15:00 kun je overal een kanon afschieten en op Tweede Pinksterdag gooit iedereen zijn uitspanning dicht. Op de camping alles gereed gemaakt voor tante bedje, de was gedaan en heerlijk gezommen in een snelstromende rivier. Vervolgens onze laatste taak van vandaag, kijken of we iets kunnen eten, onze netste kleding aangedaan ervan uitgaand dat het sjiek zou worden, maar de plaatsjes hier moeten het stellen zonder een enkele horecagelegenheid. We hebben maar een pizza besteld bij een mobiele pizzaservice. Nu lekker uitbuiken en wachten op de regen zodat we morgen van wat koelere temperaturen mogen genieten.

1. Irene:
    9 juni 2014
    Dus kan ik je straks geen plezier meer doen met een...pizza?! ;) Sla zoveel mogelijk proviand in, daar waar het kan. En smeren die kuiten!
  2. Patrick:
    9 juni 2014
    Tuuurlijk wel, pizza is de redding net als calendula en bezorgdiensten ;-)
  3. Bart en Alie:
    10 juni 2014
    Hoi kerels
    Volgens ons komt het nu goed. Pizza's daar krijg je bodem van!!! Wij zijn vandaag vanaf Arnhem richting huis gefietst. 110 km met zwaar onweer onderweg. Peuleschilletje voor jullie natuurlijk. Ha ha ha
    Geniet van de prachtige natuur en cultuur en vooral veel
    plezier.