Meesterproef tent opzetten

19 juni 2014 - Bemmel, Nederland

In de tent sliepen wij toch beter dan in de kamer van frau Zimmerman met de veel te dikke dekbedden, maar voor het eerst waren onze stoffen huisjes nat van de douw, dat is een stuk minder fijn inpakken dan bij een lekkere warme temperatuur. De mijlpaal dat we weer in Nederland waren niet gevierd, de landen gingen ongemerkt in elkaar over, zoals het hoort in een verenigd Europa. Vandaag was lekker opschieten het devies (langs de Maasroute), maar onderweg hebben we ons laten verleiden door een lekker ontbijt bij een bakker op de route. Het weer was lekker Hollands - wind, wolken, fris met de kans op een bui. Voor Nijmegen hebben we de fietsnavigatie gevraagd om ons naar een door het thuisfront gesoufleerde camping te gidsen. Vanzelfsprekend moest dat midden door de winkelpromenade van Nijmegen gaan, zo zie je nog eens wat... Uiteindelijk zegt de Mio: "bestemming bereikt" en we staan midden op een dijk met twee schapen en een koe, op dat adres geen camping te bekennen. Uiteindelijk camping de Grote Altena in Oosterhout gevonden. Daar volgde de ultieme test tent opzetten, het begon namelijk te regenen. We slaagden beiden met vlag en wimpel en wachten nu op het certificaat beëdigd vakantiefietser. Ons diner bestond uit een opgehaalde Chinese rijsttafel, genoeg voor een heel weeshuis of twee hongerige fietsers.

1. Ayse:
    19 juni 2014
    Geweldig... wat leuk om je verhalen mee te hebben mogen lezen..!
  2. Bas luinge:
    19 juni 2014
    Jongs, aj ienmaol in hoes bint, hoe lang duurd het daj weer op de racefiets zit, of kuj evenpies gien fiets meer zien? Jullie hebt een knappe prestaotie leverd. jammer dat 't zo veur bij is. ik gao de verhaolties missen, maor misschien goj aander jaor wel weer. Groeten Bas.
  3. Grietje:
    19 juni 2014
    Groot gelijk, dat jullie bij een bakker van een lekker ontbijtje hebben genoten. In Frankrijk was dat wel anders, of een snelle Jelle of droog stokbrood. Ik zie er naar uit om jullie morgen weer te zien. Liefs Grietje.
  4. Marchien Stokker:
    19 juni 2014
    Leuk om jullie reisverhaal te lezen, leuk geschreven. Wel ben ik bang dat jullie afkickverschijnselen krijgen i.v.m het niet meer dagelijks nuttigen van pizza en pasta. Liefs Marchien.
  5. Bart en Alie:
    19 juni 2014
    Jullie hebben een knappe prestatie geleverd en wat hebben we genoten van de schitterende reisverhalen.
  6. Ali:
    19 juni 2014
    Nou broer en neef, jullie hebben het 'thuisfront' wel vermaakt met jullie verhalen. Heerlijk om te lezen. Een heel goede nachtrust vannacht en dan terug naar jullie homes, waar Irene en Grietje ongetwijfeld met een heerlijke, degelijke en stevige Hollandse pot op jullie zitten te wachten. Geniet ervan
  7. Sikko:
    19 juni 2014
    Ik neem aan dat jullie richting het Noorden nog wel even de Posbank van 3 kanten meepakken ;-).
    Knap gedaan mannen en succes met de laatste loodjes
  8. Rolanda:
    19 juni 2014
    Dat zou mij verbazen Sikko! Erik wil een warm bad....