De laatste loodjes

20 juni 2014 - Zwolle, Nederland

Voor de verandering niet om zes uur opgestaan, maar voor het gemak een uurtje eerder om op tijd thuis te kunnen zijn. Als ontbijt nuttigden we de restanten van de Chinese maaltijd van gisteren. Gelukkig konden we ons boeltje bij droge omstandigheden inpakken, maar vrij vlot in de vroege ochtend begon het te regenen. Dat hadden we nog niet gehad... en beviel het - nee niet echt. We zijn de reis begonnen met een temperatuur van 40 graden en het avontuur eindigde bij zo'n 10 graden. Zo hebben we alle variaties in weer gehad - alleen de wind varieerde niet - die hebben alleen maar vol op de kop gehad. We, of Eite, heeft vandaag tot Apeldoorn, gereden op de knooppunten. Bij Apeldoorn een bakkie gedaan bij mijn vriend Patrick van Blacksmith Bikes die ons naar het Apeldoorns kanaal bracht (fietsend natuurlijk, anders waren we 'af' geweest) vanwaar het ' Immer Gerade Aus' is naar Zwolle. In Zwolle stond het ontvangstcomité te wachten - een fotomoment. Tot Eite zei: "Goed tot ziens, ik rij door naar De Wijk, ik heb nog niet het gevoel dat ik de trip volledig heb afgerond" - karakter! Ik heb op de slotdag 105 kilometer gereden en voor Eite zal dat 140 zijn. Ik ben benieuwd of Eite morgenochtend nog gaat fietsen met zijn fietsgroep. Eite, bedankt voor de gezelligheid, je geduld, het navigeren en het oprollen van de tent - deze moest in zo'n zak die nooit past - je kent het wel..

1. Patrick:
    20 juni 2014
    Goed gedaan mannen, petje af. Deze kan van het lijstje af, ik hoor volgende week de plannen wel om met een snowbike Zweden in de winter te doen ;-).
    Nu eerst lekker herstellen.
  2. Pollewop:
    20 juni 2014
    Super gedaan mannen, klasse! Ben blij dat je maandag weer gezellig in Nunspeet bent hoor, Erik!
  3. Marcel en Jeanette:
    20 juni 2014
    Goed gedaan oom Eite en Erik.
    Het was erg leuk om elke dag jullie verhalen te lezen.
    Nu lekker uitrusten en terug kijken op een geweldig avontuur.
  4. Grietje:
    20 juni 2014
    Erik, geweldig bedankt dat je deze fietstocht met mij hebt willen doen. Op deze wijze wordt je nog eens weer geconfronteerd met onze verschillende karakters, hoewel we volgens velen uiterlijk erg veel op elkaar lijken. Hoewel het behoorlijk zwaar was, zou ik het zo weer doen.
    Bedankt dat je mij met je brede rug regelmatig uit de wind hebt willen houden, en voor de kameraadschap die ik onderweg van je heb gekregen.
    Je fietsvader Eite
  5. Marko:
    20 juni 2014
    Petje af Erik en Eite, toch maar mooi 2 weken elke dag op de fiets gezeten. en de ontberingen niet te vergeten, dat maakt het toch zwaar. PS: is Eite al thuis of gaat ie de Lemelerberg nog rond?
  6. Grietje:
    Erik,
    In vond het heel fijn om jullie allebei weer heelhuids te zien. En nu weer lekker slapen in je eigen bedje. Zal wel even wennen zijn. Lieve groet van Mama.
  7. Bas luinge:
    20 juni 2014
    Jongs, geweldig en mooi daj der weer bint. Kuj eindlijk weer op je echte racefietsen.Veur de mooie verhaolen moej aander jaar weer weg en dan wat langer geern (haha). Rust maor lekker oet. Wij ziet mekaor. Groeten Bas en Grietje.
  8. Mike:
    21 juni 2014
    Vol bewondering en soms met afgunst (en soms helemaal niet...) heb ik jullie reis via dit blog kunnen volgen. Er moeten nog veel meer verhalen zitten achter deze reis, maar diegene die zijn opgetekend scheppen een uniek beeld van wat jullie hebben meegemaakt.

Hoe bijzonder is het om dit als vader en zoon te kunnen doen! Complimenten mannen!

Erik, maandag staat een apparaat klaar voor je dat een computer heet, zal heel wat anders zijn na een periode te zijn teruggevallen op primaire behoeften als onderdak en eten. Wanneer nodig zorgen we voor een inwerk- (of re-integratie...) programma, een bakje thee en een extra kussentje op je bureaustoel, maar wat zullen we weer blij zijn dat je er weer bent!

Tot maandag,
    Mike
  9. Sikko:
    21 juni 2014
    Knap gedaan. Een puike prestatie. ik doe het jullie in ieder geval niet na. Ben wel benieuwd naar de foto's.
  10. Ayse:
    22 juni 2014
    Geweldige prestatie, en wat fijn dat jullie weer lekker thuis zijn!!
  11. Natascha:
    23 juni 2014