De man met de Schlagers

18 juni 2014 - Wassenberg, Duitsland

Na een slechte nacht bij frau Zimmerman, vroeg vertrokken richting Nederland. Een fantastische route over de Rurufer Radweg. Onderweg gezocht naar het huis van der Führer (Vogelsang), maar deze was in nevelen gehuld. Het routeboekje liet wat beschrijving betreft steeds meer steken vallen en was al gauw nutteloos. Gelukkig heeft Eite een aardig richtingsgevoel (in tegenstelling tot mij) en daarom kwamen we waar we moesten zijn. Tot rondom het dorp Linnich alle bomen omver lagen door een zware storm tijdens Pinksteren. Geen enkel fietspad was begaanbaar, alles gebarricadeerd door omgevallen bomen en dikke takken - een chaos. Onderweg een moeder met kind ingehaald... Gelukkig kende een locale trimfietser met een radio installatie met Schlagermuziek achterop, de weg die wij wilden volgen en hij was bereid ons te gidsen. Wij in het wiel. Eite noemde hem Nobby Koch, een bekende gangmaker op de baan. De wegen werden steeds slechter, plekken waar je met een MTB amper uit de voeten kunt. Ik raakte in de slip en had de keus tussen een duik in de Rur of vallen en heb voor het laatste gekozen. Eite vond een tiental meter later zijn Waterloo. Komt er opeens een dikke naakte Duitser te voorschijn. Blijkt dat we bij een nudistenplek zitten. Nobby sprak de mooie woorden: "Hier bin ich nog nie gewesen". Sta je in de middel of nowhere met een bebloede knie en andere maleur oog in oog met een blote Duitser en een maffe fietser.... Nobby bracht ons weer op een begaanbaar fietspad - inmiddels drie kwartier later - waar de moeder en kind, die we eerder inhaalden aardbeien plukten... bedankt Nobby. Na nog wat omzwervingen toch besloten door te rijden naar Nederland wat net niet gelukt is. We hebben een camping gevonden in Effeld vlakbij de grens. De campingbaas was afwezig, alles maar opgezet, genoeg plekken 'kan geen probleem zijn toch'. Douchen (koude douche - geen douchemunt) en een restaurant zoeken. Nou vergeet het maar, de plek waar we stonden was gereserveerd. Moet je na 150 kilometer en acht uur op fiets zitten je tent weer afbreken en verplaatsen. Al met al weer een enerverende dag.

1. Ayse:
    18 juni 2014
    Jeetje wat een dag....! Wat maak je toch allemaal mee, wat een avontuur.. Goede nachtrust gewenst!
  2. Bart en Alie:
    Hallo mannen
    Het was weer alles behalve een saaie dag. Geweldig. Prachtig om te lezen.
    Australie-Holland 2-3. Op naar de volgende ronde.
    Jullie succes verder op Hollandse bodem.
    Groeten bart en alie
  3. Rolanda:
    18 juni 2014
    Pffff dat is balen!! Denk je dat je in de rust kunt, blijkt het niet zo te zijn!
  4. Grietje:
    18 juni 2014
    Hey mannen, In een Zimmer Frei en toch nog een slechte nacht? Jullie zijn natuurlijk helemaal gewend aan de tentjes. Hoe moet het nou straks thuis? Jullie raden vast niet wat ik gegeten heb bij Marchien........ pizza, en die was lekker.
    Staan de tenten weer? Kruip er dan maar snel in. De bergen hebben jullie nu wel achter je gelaten of jullie moeten nog de moed hebben om de Holter- of Lemelerberg over te gaan.
    Liefs van Grietje en tot gauw.
  5. Bas luinge:
    18 juni 2014
    Jongs, je beleefd wat. Erik ik rao je an um van die geweldige verhaolties een boek te maken en die moej oetgeven in de fietswereld, wordt gegarandeerd een bestseller. Nog evenpies op de tanden bieten en bek op 't stuur, handen in de beugel en gaon met die banaon. groeten Bas. PS Grietje en ik eet mörgen pizza.
  6. Marko:
    19 juni 2014
    Jullie hadden beter op die nudistencamping kunnen gaan overnachten joh, wie weet wat voor een vervolg je dan had kunnen schrijven!! Hopelijk houden jullie het droog de laatste dagen, nog even doorzetten.