De weg naar Nettersheim

17 juni 2014 - Nettersheim, Duitsland

Fris opgestaan na een goede nacht, de camping lag tussen de Moezel, een goederenspoor en een snelweg, je begrijpt niet dat mensen er willen staan, maar onze oordopjes hielpen tegen dit lawaai. Zoals elke dag vroeg op en voor het ontbijt het laatste noodrantsoen opgemaakt - Snelle Jelles met hazelnootpasta - een aanrader. Het wegdek op de route was in slechte staat en dat werd gaandeweg de rit steeds ermbarmelijker. We dachten een makkelijke dag te krijgen, maar niets leek minder waar. Slecht wegdek - onverhard - gemixt met zware klimmen, met als toppunt een puist van 23%. Ik ga niet vertellen hoe we daar tegenop zijn gekomen, maar fraai was het niet. Door het slechte wegdek hebben we onze eerste lekke band 'gevierd' niet slecht na 11 dagen rijden. Ik was lekker op stoom en Eite had een iets mindere dag, todat ik mezelf na 100 km op een grintpad staande klim totaal opblies, ik zat vanaf toen tot het einde 'achterstevoren' op de fiets. Na 130 kilometer kwamen we aan bij Nettersheim met de beloofde camping. Bleek Nettersheim geen camping te hebben, maar alleen een Zimmer Frei. En daar zitten we nu. De gastvrouw was verbaasd dat ze alleen maar Nederlandse uitgeputte fietsers als gast heeft, maar wij weten waarom.

1. Grietje:
    17 juni 2014
    Hey mannen, Ik dacht dat "De groene weg naar het Zuiden" alleen uit goede wegen zou bestaan, maar niets is minder waar. Jammer. Ik verwacht, dat jullie die ene bult lopend zijn opgegaan. De Rode Duivels hebben gewonnen met 2-1.
    Lekker slapen in jullie Zimmer frei, hopelijk deze keer met weinig of geen bijgeluiden. Liefs van Grietje
  2. Marko:
    17 juni 2014
    Jullie sparen jezelf ook niet he? 23%, slechte wegen en dan ook nog eens overnachten op een industrieterrein! Ik neem aan dat jullie je vanaf elke dag trakteren op degelijke Duitse maaltijden!
    Succes onderweg, misschien heeft Jan Ullrich nog wat in de kelder staan..