De klok en de halve haan

16 juni 2014 - Konz, Duitsland

Vannacht beide slecht geslapen, de avond eindigde nog goed doordat een meisje van een nabijgelegen feest nog een halve Schwarswalder Kirsch over had en dat aan ons doneerde, ze zal wel gedacht hebben: 'arme sloebers'. De tenten stonden vlakbij een kerk. Dit godshuis was vrij bijzonder omdat hij om één minuut voor het uur met het aantal slagen de tijd aangaf en dat via een ander klokkenspel om twee over het uur herhaalde en ook de halve uren werden op deze manier aan iedereen die het horen wilde - en ook voor degene die het niet horen wilde - duidelijk gemaakt. Ik denk dat het een compromis is van twee kerkgenootschappen in hetzelfde dorp of het komt door de dementerende koster. We hebben het klokkenspel deze nacht welgeteld 120 keer horen slaan. En hard dat de klokken sloegen, het leek waarachtig wel of we in de Big Ben kampeerden. Het was dus zaak om binnen 27 minuten in te slapen, want anders was het BIM BAM. Om zes uur alles klaar gemaakt voor vertrek, een wekker zetten was niet nodig... ontbijt genuttigd en op weg. In de ochtend nog veel klimmetjes gehad en verkeerd gereden, waardoor we op een zeer drukke weg kwamen met een verkeersaanbod zoals de A28. En dat terwijl je 12% moet klimmen, 'dag vrachtwagen wat bent u groot en dichtbij'.. Na een aantal kilometers zagen we onze fout in en de fiets gekeerd en met gevaar voor eigen leven dezelfde 'snelweg' afgedaald. Vandaag hebben we getwijfeld over België, omdat iedereen daar lacht... maar we hebben gekozen om de route door het Moezel gebied te pakken. We zijn in Duitsland stevig opgeschoten na in Schengen een halve haan opgepeuzeld te hebben, dat smaakte naar meer. We zitten nu in Konz en inmiddels na 130 kilometer hebben we ook erg last van onze konz.

1. Grietje:
    16 juni 2014
    Hey mannen, Kijken jullie zo aan het eind van de vakantie wel een beetje uit? Niet weer op zo'n drukke weg gaan, hoor! Fijn, dat jullie nu iets anders kunnen eten dan pizza. Eite verheugt zich vast al op een heerlijke Schweinehaxe met Sauerkraut.
    Hopelijk krijgen jullie een goede nacht, slechter kan het ook bijna niet. Als de Duitsers maar niet de (waarschijnlijke) overwinning tegen Portugal gaan vieren op de camping. Liefs van Grietje.
  2. Patrick:
    16 juni 2014
    Dus de Hefe Weisse verkozen boven de tripel...
  3. Rolanda:
    16 juni 2014
    Ha ha was vast niet leuk van die kerkklokken maar wel grappig om te lezen! Later lach je er om!!
  4. Bas luinge:
    16 juni 2014
    Jongs, die kerk toch. volgens mij hej nog wel evenpies daacht an Jan van Schaffelaar, die is der in Barneveld ofsprungen. Die stukkies van jullie, mooi um te lezen. Nog evenpies bek op 't stuur en de handen in de beugel en kieken hoe wied is wied en je bint der. Groeten van Bas.
  5. Pollewop:
    16 juni 2014
    Hahahaaa de verhalen worden er wel steeds beter op! Ik kan niet wacht op de volgende etappes. Succes nog mannen!
  6. Bart en Alie:
    Hoi mannen
    Voor ons weer een prachtig verhaal om te lezen, maar jaloers zijn we vandaag niet op jullie.
    Morgen weer fluitend een etappe!
    groeten Bart en Alie
  7. MOL;):
    17 juni 2014
    Volgens mij vermaken jullie je wel.. leuke verhalen Stokker.. Wordt straks wel afkicken van de pizza..