In de mierenhoop

13 juni 2014 - Hurecourt, Frankrijk

Gisteravond na een heerlijke maaltijd van forel, vroeg het nest in, mijn tentje dus. Ik kon de slaap niet vatten, teveel cafëine van de cola of mijn hersens niet genoeg gepijnigd om ze te kunnen laten rusten, wie het weet mag het zeggen. Om 1:00 kwam ik er achter dat ik niet meer alleen in de tent lag, maar dat er inmiddels een mierenroute door mijn tent liep, de Kalverstraat der mieren. Nu ben ik imiddels zelfbenoemd vakantiefietser, maar deze ontbering was me te gortig. Gelukkig had Eite er geen enkel probleem mee om het bed te delen met een collonne werkvolk. Daarom tentenswop - bedankt pa. Vroeg vertrokken om een begin te maken aan reisgids 2. Ik stond de eerste 15 kilometer volledig geparkeerd - oude diesel met suikertekort, na een paar suikerklontjes kwam ik langzaam op stoom. We hebben weer zo'n 100 kilometer gereden waaronder 10 kilometer jaagpad, waar geen klimmetjes in voorkwamen - een verademing, de rest van de weg bolde lekker. Tussendoor proviand ingeslagen om de innerlijke mens van voedsel te voorzien (wederom sardientjes met brood). Na 100 kilometer een bordje camping gevolgd die ons via een erbarmelijke weg bracht naar een prachtige camping met Nederlandse beheerders. Geen restaurant in de buurt, dus we gaan straks ons eigen potje koken, want daar zijn hier faciliteiten voor. Ik ben letterlijk benieuwd wat Eite er van bakt.

1. Rolanda:
    13 juni 2014
    Ha ha Erik ik denk echt dat het dan de cafeine is..... En.... Eite potje koken? Als hij iets beters en meer voor je maakt dan een gebakken ei dan ben ik positief verrast en nodig ik mijn geliefde vader graag uit om hier ook eens te koken....
  2. Grietje:
    13 juni 2014
    Hey mannen, Erik eerst vanavond maar even je grasmatras controleren op mieren. Hopelijk heb je morgenvroeg - na een hopelijk betere nacht - geen pap in de benen. Na telefonisch contact met Eite begreep ik, dat de maaltijd bestaat uit blikvoer (voor mensen). Ik verwacht, dat Eite het blikje wel warm kan maken c.q. in de pan kan gooien. Eet smakelijk en tot morgen. Liefs Grietje.
  3. Gezinus:
    Dag mannen,
    Zo te lezen genieten jullie er wel van met alle ups en downs.
    Een beetje pionieren zo voor de eesrte keer is ook leuk. Wat het eten betreft is het belangrijk dat je wat binnen krijgt en dat hoeft geen 5 gangen te zijn. Een blikje kan in noodgeval ook heeeeel lekker zijn. Dat 5 gangen menu bewaren ze voor jouw Rolanda. Nog veel fietsplezier en geniet van elk moment.
    groeten van Fenna en Gezinus.
  4. Marko:
    13 juni 2014
    Volgens mij kun je beter in een kikvorspak gaan slapen Erik, dan heb je het muggen/ mieren probleem meteen opgelost. Zorg dat je genoeg eet want straks moet je de Ardennen ook nog over. Komen de sardienjes jullie neus nog niet uit?
  5. Rolanda:
    13 juni 2014
    Zou lekker zijn Gezinus! Ps kijken jullie ook voetbal??
  6. Ayse:
    13 juni 2014
    Ooh Erik, wel een geweldig stuk zeg om te lezen. Hopelijk slaap je vandaag wel lekker!